לנוע על המים (גלישת SUP)

לנוע על המים (גלישת SUP)

גלישת SUP היא ספורט ימי בו עומד הגולש על הגלשן וחותר באמצעות משוט. הגולש נע על המים באמצעות חתירה במשוט כשהוא עומד על הגלשן. הצופה מהחוף יראה בדמיונו  גולש הנע על המים בעזרת חסקה אישית יעילה ומודרנית. המבוגרים שביננו יזכרו ב"תופסי הגלים"  משנות ה-50 של המאה הקודמת שהיו המצילים בחופי הים או בנערים שהיו בונים לעצמם מקרשים שונים גלשן והיו מתרוממים עם הגלים ונסחפים במהירות לעבר החוף.

כיום, ענף הגלישה בישראל נחשב לענף ספורט מתפתח שהולך וגדל. מספר הגולשים מוערך בכ-40 אלף גולשים ובכל שנה המספר גדל. ארגון הגלישה הישראלי הוא ISA - Israel Surfing Association. בזמן גלים ולאורך השנה כולה נערכות תחרויות בחופי הארץ. בקטגוריות: ילדים, נוער ובוגרים .

 

גלישת SUP הגיעה לישראל לפני כעשור והיא מוכרת ברוב מועדוני הגלישה בישראל בהם מתקיימת פעילויות ותחרויות גלישה. גלישת ה- SUP משלבת עמידה על הגלשן וחתירה והיא אינה דורשת מיומנויות פיזיות מורכבות ולכן היא מתאימה לכולם. יחד עם זאת הגלישה מאתגרת ומהווה חוויה. לנוע על המים זו החוויה והתנועה בגלישת SUP שבהחלט מתאימה ומומלצת לתחילת הקשר של הילדים עם ענף הגלישה. זהו ספורט שמקדם את הביטחון העצמי ואת ההערכה העצמית של הילדים. תורם רבות לכישורים החברתיים שלהם ולבריאות הנפשית והגופנית. עובדה זו אוששה כל ידי מחקר בתחום הגלישה שנערך לפני מספר שנים באירופה וכלל כ-100 ילדים.

 

גלישה על גלי הים, באוויר הפתוח, אל מול איתני הטבע, מחזקת את החוסן הגופני ובנפשי של הגולש. ההנאה מהשהיה בחוץ באוויר החופשי בחברת גולשים נוספים גורמת לתחושת שמחה וכיף. גלישת ה- SUP שבה הגולש עומד זקוף מאפשרת לו לראות את המרחב סביבו ולהרגיש כאילו הוא נע על המים. זו תחושת ניצחון שאין לה מתחרים והיא גורמת לגולש להרגיש כאילו הוא חלק מכוחות הטבע ובעל יכולת שליטה על גופו ורוחו. הגלישה מעניק רוגע לכן היא נפלאה עבור ילדים הנתקלים בקשיים אישיים וחברתיים. היא מספקת עבורם תחושה שהם מתקדמים במשהו שהם נעים עם הגלים והזרם.

 

ילדים המשתתפים בחוג גלישת SUP מפתחים חוש אחריות. ההתמודדות עם אתגרים ועם הים בתנאי מזג אוויר לעיתים סוערים, מייצרת תחושה של מסוגלות עצמית וביטחון ביכולת האישית לנסות ולהצליח. הכרה ביכולת הזו היא כלי חשוב מאוד בחיים שיעזור לילדים עכשיו ובהמשך, להתמודד עם נושאים שונים בחיים. הילדים לומדים בחוג כיצד ניתן להפוך קשיים למשהו הפועל לטובתם. איך למצוא פתרון נכון למצבים מסוכנים ומאיימים ולהפיק את הטוב ביותר. ההתמודדות עם גירויים רבים הנמצאים בים משפרת את הקשב והריכוז לצד שיפור הכושר הפיזי. גלישת SUP משלבת כיף עם חוויה מעצימה. אתגר  מול איתני הטבע. תנוע על המים לעבר חוף מבטחים.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: